{{ctrl.notification}}
کریسمس در نقاط مختلف دنیا

هر سال با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس بسیاری از مردم جهان در تکاپوی آماده شدن برای سال نوی میلادی و جشن کریسمس هستند. اگرچه به طور کلی نمادها و مراسم‌های مسیحیان در سراسر جهان در روز کریسمس و شب سال نوی میلادی مشترکات زیادی دارند؛ اما در جزئیات مراسم این شب در کشورهای مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد که نشات گرفته از فرهنگ مردم آن کشورهاست.

کریسمس چیست؟

هر سال مسیحیان کاتولیک و پروتستان شب 24 دسامبر (مصادف با میلاد حضرت مسیح) را جشن می‌گیرند.آداب این جشن در نقاط مختلف دنیا متفاوت است و در هر کشوری با توجه به آداب و سنن مردم کریسمس جشن گرفته می‌شود. 

 

کریسمس در لهستان

در لهستان رسمی جالب در شب کریسمس اجرا می‌شود. مردم این کشور هنگام چیدن میز شام یک ظرف غذا و صندلی اضافه می‌گذارند تا اگر میهمانی سرزده وارد شد جای آن مشخص و محفوظ باشد. این رسم، میهمان‌نوازی لهستانی‌ها را نشان می‌دهد.

 

کریسمس در کره جنوبی

در کره جنوبی بیشتر مسیحیان شب را بیرون از منزل و در رستوران‌ و کافه‌ها می‌گذرانند. در چند سال اخیر در این کشور مرسوم شده که مجردها در خیابان‌ گردهم جمع می‌شوند و به جشن و پایکوبی می‌پردازند.

 

کریسمس در آفریقا

به دلیل شرایط آب و هوایی سرزمین آفریقا درخت کاج در آن کمیاب است و آفریقایی‌ها برای جشن نوئل یا کریسمس در کنار درخت نارگیل جمع‌ می‌شوند و سرودهای شاد می‌خوانند. در آفریقا تمام ساختمان‌های شهر، کلیساها، خانه‌ها و حتی درختان را با لامپ‌های رنگارنگ و ستاره‌ها و حباب‌های براق تزئین می‌کنند و به یکدیگر شیرینی‌های محلی تعارف می‌نمایند.

 

کریسمس در ژاپن

 بیشتر جمعیت ژاپن پیروی آیین شینتوئیسم هستند و تعداد مسیحیان در ژاپن زیاد نیست؛ با این حال مسیحیان ژاپن در شب کریسمس به یکدیگر هدیه می‌دهند و برای شام راهی رستوران‌ها می‌شوند. با وجود این که مسیحیت رواج زیادی در ژاپن ندارد اما کریسمس در ژاپن تعطیل رسمی است. رستوران‌ها در این شب علاوه بر تکه‌های مرغ سوخاری، بوقلمون و مرغ‌ها را به‌صورت درسته سوخاری می‌کنند و در کنار برنج صورتی سرو می‌نمایند.

 

کریسمس در برزیل

در برزیل مردم باید شب کریسمس بیرون از خانه و در میدان‌های اصلی شهر حضور داشته باشند. آن‌ها مجسمه‌هایی از حضرت مریم (ع) و حضرت مسیح (ع) را می‌سازند و با چراغ‌های رنگی تزئین می‌کنند و در میدان‌های اصلی دور آن جمع می‌شوند و آهنگ‌های محلی و شاد سر می‌دهند؛ همچنین در پایان مراسم انواع شیرینی‌های محلی را به یکدیگر تعارف می‌کنند و سال نوی میلادی را تبریک می‌گویند.

 

کریسمس در مکزیک

برای جشن کریسمس در کشور مکزیک بوقلمون را به‌صورت شکلاتی و تلخ می‌خورند. آن‌ها این جشن را بزرگ و باشکوه برگزار می‌کنند و هر خانواده ماکتی از محل تولد حضرت مسیح (ع) را می‌سازد و در کنار درخت کاج تزئین شده می‌گذارد.

 

date_range یکشنبه 12 آبان 1398 remove_red_eye 825 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09192167545
پرواز خارجی
09192167545
هتل داخلی
09192167545
هتل خارجی
09192167545
ویزا
09192167545
ثبت نظر
chat 0