{{ctrl.notification}}
جاذبه های طبیعی دنیا

جاذبه‌های گردشگری دنیا، جذاب و دیدنی و برخی شگفت انگیز و گاهی ترسناک هستند. شاید بسیاری از این جاذبه‌ها را بیشتر به فیلم‌های سینمایی یا جلوه‌های ویژه کارتونی نسبت دهیم؛ اما واقعیت این است که بسیاری از این‌ها حقیقت دارند.

 دریاچه هیلر استرالیا

کافی است نگاهی به تصویر دریاچه هیلر در استرلیا بیاندازید تا در اولین نگاه آن را فتوشاپ شده بدانید؛ اما واقعیت این است که این رنگ صورتی، رنگ طبیعی این دریاچه شگفت انگیز در استرالیا است. دریاچه هیلر که در جنوب استرالیا واقع شده، یک دریاچه نمک زلال به رنگ صورتی است. هنوز دانشمندان علت بروز رنگ صورتی در این دریاچه را نیافته اند؛ اما به نظر می رسد به دلیل ترکیب نمک دریا با نوعی جلبک باشد.

 

 دالول اتیوپی

جهنم، به معنای واقعی کلمه در این منطقه خودنمایی می کند. دالول یکی از گرم‌ترین نقاط دیدنی دنیا است و در زمستان و تابستان دمایی نزدیک به 40 درجه دارد. چشمه های آب جوش، رسوب نمک و باقیمانده های آتشفشانی باعث شده تا این منطقه تا این میزان گرم باشد. رنگ زرد و سبز خاصی در زمین های این منطقه مشاهده می شود که بسیار جذاب و تماشایی است. اگر علاقه ای به گرما ندارید، پیشنهاد می کنیم اصلا سراغ دالول نروید. 

 

جزیره ایستر  شیلی

جزیره ایستر در اقیانوس آرام و در فاصله بسیار زیادی از کشور شیلی واقع شده است. سردیس‌ها و مجسمه‌هایی که همه رو به ساحل دارند، این جزیره دورافتاده را به عنوان یک جاذبه گردشگری در دنیا مشهور کرده است. گفته می‌شود ساخت این مجسمه‌های غول پیکر به قرن 12 تا 15 میلادی باز می‌گردد؛ اما اینکه چه قوم و قبیله‌ای و چگونه این مجسمه‌ها را ساخته و به مکان‌های مد نظر منتقل کرده‌اند، هنوز در ابهام است. 

 

 

غار یخی  کامچاتکا

روسیه یکی از کشورهای سرد دنیا است که در آن غارهای یخی فراوانی در دل کوه‌های بلند آن جای گرفته‌اند. یکی از غارهای شگفت انگیز روسیه، غار چامکاتکا است. این غار جذابیت‌های فوق العاده زیادی را به خود اختصاص داده است. نفوذ نور خورشید به این غار یخی در دهه‌های اخیر به دلیل آب شدن یخچال‌های طبیعی کوه کامچاتکا باعث شده تا جذابیت‌های این جاذبه طبیعی بیشتر از گذشته شود.

 

 

date_range دوشنبه 05 آذر 1397 remove_red_eye 1798 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09192167545
پرواز خارجی
09192167545
هتل داخلی
09192167545
هتل خارجی
09192167545
ویزا
09192167545
ثبت نظر
chat 0